Subject: Uuendatud kiirabi tegevusjuhised
From: "Marion Kalju" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Cc: "Piret Kurvits" <[email-masked]>
Date: Fri, 30 May 2025 12:36:32 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Päästeamet

Teavitame, et Eesti Kiirabi Liidu eestvedamisel on uuendatud
<https://tervisekassa.ee/sites/default/files/Kiirabi/kiirabi_tegevusjuhise
d_19.05.2025.pdf> Kiirabi tegevusjuhised ja
<https://tervisekassa.ee/sites/default/files/Kiirabi/kiirabi_tegevusjuhend
i_skeemid_19.05.2025.pdf> tegevusjuhendi skeemid ning need on avaldatud
<https://tervisekassa.ee/partnerile/tervishoiuteenuste-kvaliteet/kasitlus-
ja-tegevusjuhendid> Tervisekassa kodulehel.

Kiirabi tegevusjuhised on täienenud kolme uue juhisega: trauma üldjuhis,
hüpo- ja hüperglükeemia ning laste hingamispuudulikkuse juhis. Mitmed
tegevusjuhised on muudetud detailsemaks – nii on senise
hüpotensioonijuhise asemel koostatud šoki juhis ja teadvuse häire juhist
on täiendatud sünkoobi peatükiga. Sarnaselt seni kehtinud kiirabi
tegevusjuhistega, on ka uued tegevusjuhised jagatud kaheks – kiirelt
kasutatavad skeemid ja sündroomi lahti seletavad juhendi tekstid. Kõik
juhistes toodud soovitused on läbinud erialaliitude ekspertiisi ja on
struktuurilt ning kujunduselt maksimaalselt kiirabitöö eripära arvestavad.

Uuendatud tegevusjuhised hakkavad kehtima alates 1. juunist 2025.a., mille
järgselt eemaldame Tervisekassa kodulehelt 2021.a. avaldatud juhised.

Tervisekassa teavitab juhiste uuendamisest kiirabi teenuseosutajaid,
erialaühendusi, Sotsiaalministeeriumit, Terviseametit ning Politsei- ja
Piirivalveametit.

Palume käesolev info edastada Päästeametis valdkonnaga seotud töötajatele.

Heade soovidega

TERVISHOIUTEENUSTE KVALITEEDI TEENUS
Ravimite ja teenuste rahastamise portfell

T: 7447444
E: k <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/tervisekassa/>   <https://www.tervisekassa.ee/>
<mailto:[email-masked]>
<https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>